GALERÍA DE ARTE (alumnado de 2º ESO. Curso 24/25)
Sandro Botticelli (1445-1510)
Alegoría da primavera
Por David Sanz Diéguez

- Título: Alegoria della Primavera
- Ano: c. 1480
- Técnica: Temple sobre táboa
- Estilo: Renacemento
- Tamaño: 207 x 319 cm
- Localización: Galeria degli Uffizi (Florencia, Italia)
Esta célebre obra do pintor italiano Sandro Botticelli,coñecida tamén como A Primavera, foi realizada para Lorenzo de Médici, primo de Lorenzo o Magnífico. Os Médici eran unha importante familia de banqueiros florentinos e máis tarde da casa real da Toscana.
O cadro está cheo de significados alegóricos de difícil interpretación,pero na súa atmosfera de fábula destacan por enriba de todo a elegancia das figuras e a poesía do conxunto.
Alberto Durero (1471- 1528)
Lebre xove
Alberto Durero está considerado o artista máis importante do Renacemento alemán,e é unha figura fundamental para enteder o arte do siglo XIV. Uniú a sensibilidade flamenca coa italiana,e acadou algo totalmente novo nos seus debuxos,grabados e pinturas.
Nesta acuarela,cunha calidade fotográfica, o artista pinta pelo a pelo a este animal e nos asombra con tanto detalle: orellas,bigotes,uñas...Cada pincelada é un conxunto perfectamente bañado por esa cálida luz naturalista.
Camille Pisarro (1830-1903)
Rue Sant-Honoré pola tarde, efecto de choiva
- Título: Rue Saint-Honoré l'après-midi. Effet pluie.
- Ano: 1897
- Técnica: Óleo sobre lenzo
- Estilo: Impresionismo
- Tamaño: 81x 65 cm
- Localización: Museo Nacional Thyssen-Bornemisza (Madrid)
Este cadro pertence a etapa na que Camille Pisarro, na derradeira década da súa vida, comezou a pintar vistas urbanas mirando polas fiestras plasmando a actividade cambiante das rúas de cidades como Rouen ou París.Esta etapa estilisticamente coincide coa súa volta á pintura impresionista, despois de experimentar durante un breve período de tempo a influencia do pintor George Seurat. A técnica puntilista, que abandonou por ser excesivamente ríxida, axudoulle a aclarar a súa paleta e a compoñer os seus últimos cadros dun xeito menos rigoroso.
Francisco de Goya (1746-1828)
O tres de maio en Madrid
- Título: El tres de mayo en Madrid o Los fusilamientos
- Ano: 1814
- Técnica: óleo sobre lenzo
- Estilo: Romanticismo
- Tamaño: 268 x 314 cm
- Localización: Museo Nacional del Prado (Madrid)
Este cadro é un dos dous cadros que pintou Francisco de Goya en 1814 para commemorar a data do alzamento do pobo de Madrid contra os franceses que tivo lugar o 2 de maio de 1808,no contexto da Guerra da Independecia Española (1808-1814).O outro cadro é "El dos de mayo de 1808" ou "La lucha con los mamelucos",que tamén está no Museo do Prado.Nos dous cadros Goya escolleu dous temas que se complementan visualmente: o violento ataque do pobo de Madrid as tropas francesas na mañana do 2 de maio e a conseguinte represalia do exército francés.
Para o cadro "O 3 de maio en Madrid", Goya escolleu as execucións levadas a cabo polo exército francés durante a noite e a chuviosa madrugada do 3 de maio,o cal confírelle a escena un maior dramatismo.
Auguste Renoir (1841-1919)
Baile no Moulin de la Galette
- Título: Bal du moulin de la Galette
- Ano: 1876
- Técnica: óleo sobre lenzo
- Estilo: Impresionismo
- Tamaño: 131.5 x 176.5 cm
- Localización: Musée d'Orsay (París)
Esta obra foi presentada na exposición do grupo impresionista de 1877,e é unha das obras mestras dos principios do impresionismo.Aínda que Auguste Renoir representou a algúns dos seus amigos, centrouse sobre todo en reflexar a atmósfera vibrante e alegre deste locar popular de Montmartre,en París.
Vincent van Gogh (1853-1890)
A noite estrelada
Por Matías Candal Castro
- Título: De sterrennacht
- Ano: 1889
- Técnica: óleo sobre lenzo
- Estilo: Postimpresionismo
- Tamaño: 73.7 x 92.1 cm
- Localización: MoMa (Nova York)
A noite estrelada está considerada a obra mestra do pintor neerlandés Vincent van Gogh, e é tamén un dos cadros máis famosos da pintura occidental. .
Van Gogh pintou ao lango da súa carreira tanto cipreses como estrelas,de marcado carácter simbólico,pero esta obra é posiblemente a que mellor transmite o seu estilo.Él dixo: "Quero chegar ao punto no que a xente diga do mei traballo: 'este home sente profundamente'.E sin dúbida este cadro nos fai sentir profundamente.
Auguste Rodin (1840-1917)
O Pensador
- Título: Le Penseur
- Ano: 1904 (concepción no 1903)
- Técnica: escultura en bronce
- Estilo: Neoclasicismo
- Tamaño: 189 x 98 x 140 cm
- Localización: Musée Rodin (París)
Esta escultura creouse no 1880 no seu tamaño orixinal, uns 70 cm, para decorar o tímpano de La Porte de l’Enfer (A Porta do Infierno),obra tamén de Auguste Rodin. O Pensador titulábase entón Le Poète (O Poeta) e representaba a Dante, o autor da Divina Comedia.Dante foi quen inspirou A Porta, inclinado cara diante para observar os círculos do Infierno, meditando sobre a súa obra.
Á vez que mantén a súa ubicación no conxunto monumental de A Porta, O Pensador foi mostrado por separado, a partires de 1888, convertíndose de este modo nunha obra autónoma. Ampliado nn 1904, tomou unha dimensión monumental que incrementou todavía máis a súa popularidade. Esta imaxe dun home inmerso nas súas reflexións, pero cuio corpo suxire unha gran capacidade de acción, convertiuse nunha das esculturas máis famosas de todos os tempos.
- Título: Der Kuss (Liebespaar)
- Ano: 1907/08
- Técnica: óleo sobre lenzo
- Estilo: Secesión Vienesa (Modernismo)
- Tamaño: 180 x 180 cm
- Localización: Galería Belvedere (Viena)
O Beso é o cadro austríaco máis famoso e tamén a obra máis icónica de Gustav Klimt. Pintouna na cúspide da súa "época dourada", cando o artista desenvolveu unha nova técnica incorporando pan de ouro as súas obras.
Este cadro é unha afirmación alegórica do amor situándoo no corazón da existencia humana.Reatra a un home e unha muller que se abrazan nun campo de frores brilantes.Revestidos con patróns constrastantes e predominantemente compostos por formas douradas,plasman o enfoque decorativo da fase dourada de Klimt.
Salvador Dalí
(1904-1989)
A persistencia da memoria
- Título: La persistance de la mémorie (La persistencia de la memoria)
- Ano: 1931
- Técnica: óleo sobre tela
- Estilo: Surrealismo
- Tamaño: 24.1 x 33 cm
- Localización: MoMA (Nova York)
Este mítico cadro de reloxos brandos é unhos dos máis famosos de Salvador Dalí e unha das estrelas do Museo de Arte Moderno (MoMa) de Nova York.
Segundo o propio Dalí,que tiña 28 anos cando o pintou,inspurouse en dúas cousas para este cadro: os quesos camembert e a teoría das relatividade de Albert Einstein. Según parece,os reloxos derritíndosde son un símbolo inconscioente da relatividade do espazo e do tempo.A técnica academica de Dali fai que este cadro parezca un soño de verdade.Sabía facer o que él chamou "fotografías de soños pintadas a man".
Edward Hopper (1882 -1967)
Noctámbulos
- Título: Nighthawks
- Ano: 1942
- Estilo: Realismo
- Técnica: Óleo sobre lenzo
- Tamaño: 84,1 × 152,4 cm
- Localización: The Art Institute of Chicago (Estados Unidos)
Nighthawks (1942) (término coloquial para "noctámbulos" en inglés norteamericano) é un cadro do pintor estadounidense Edward Hopper . Non só é a pintura máis famosa deste artista, senón tamén unha das máis recoñecibles da arte estadounidense.
Noctámbulos amosa unha escena que para moitos reflexa a soidade da vida urbana moderna,un tema polo demáis común na obra de Hopper.E o propio artista admitiu que neste cadro "probablemente estaba pintado de forma insconciente a soidade dunha grande cidade".
Ives Klein
(1928-1962)
Azul Monocromo
Por Adam Bello Talhi
O
IKB é unha cor dun azul puro e moi intenso baseado no azul ultramar.
Dalgunha maneira,este azul hipnótico e profundo incita ao espectador a
mergullarse nel completamente.