GALERÍA DE ARTE (alumnado de 2º ESO. Curso 24/25)


 

Sandro Botticelli (1445-1510)

Alegoría da primavera


Por David Sanz Diéguez

   



  • Título:              Alegoria della Primavera
  • Ano:                 c. 1480
  • Técnica:           Temple sobre táboa
  • Estilo:              Renacemento
  • Tamaño:         207 x 319 cm
  • Localización:   Galeria degli Uffizi (Florencia, Italia)

Esta célebre obra do  pintor italiano Sandro Botticelli,coñecida tamén como A Primavera, foi realizada para Lorenzo de Médici, primo de Lorenzo o Magnífico. Os Médici eran unha importante familia de banqueiros florentinos e máis tarde da casa real da Toscana.

O cadro está cheo de significados alegóricos de difícil interpretación,pero na súa atmosfera de fábula destacan por enriba de todo a elegancia das figuras e a poesía do conxunto. 


Alberto Durero (1471- 1528)

Lebre xove


Por Martiño Díaz Díaz

  

 




  • Título:             Feldhase
  • Ano:                1502
  • Técnica:           acuarela e cor de corpo (gouache) sobre papel
  • Estilo:              Renacemento
  • Tamaño:         25.1 x 22.6 cm
  • Localización:   Museo ALBERTINA de Viena (Austria)

  • Alberto Durero está considerado o artista máis importante do Renacemento alemán,e é unha figura fundamental para enteder o arte do siglo XIV. Uniú a sensibilidade flamenca coa italiana,e acadou algo totalmente novo nos seus debuxos,grabados e pinturas.

    Nesta acuarela,cunha calidade fotográfica, o artista pinta pelo a pelo a este animal e nos asombra con tanto detalle: orellas,bigotes,uñas...Cada pincelada é un conxunto perfectamente bañado por esa cálida luz naturalista.



    Camille Pisarro (1830-1903)

    Rue Sant-Honoré pola tarde, efecto de choiva


    Por Sara Díaz Castro



     
     
     


    •  Título:             Rue Saint-Honoré l'après-midi. Effet pluie.
    •  Ano:                1897
    •  Técnica:           Óleo sobre lenzo
    •  Estilo:              Impresionismo
    •  Tamaño:         81x 65 cm
    •  Localización:   Museo Nacional Thyssen-Bornemisza (Madrid)


    Este cadro pertence a etapa na que Camille Pisarro, na derradeira década da súa vida, comezou a pintar vistas urbanas mirando polas fiestras plasmando a actividade cambiante das rúas de cidades como Rouen ou París.Esta etapa estilisticamente coincide coa súa volta á pintura impresionista, despois de experimentar durante un breve período de tempo a influencia do pintor George Seurat. A técnica puntilista, que abandonou por ser excesivamente ríxida, axudoulle a aclarar a súa paleta e a compoñer os seus últimos cadros dun xeito menos rigoroso.



    Francisco de Goya (1746-1828)

    O tres de maio en Madrid










    • Título:              El tres de mayo en Madrid o Los fusilamientos
    • Ano:                 1814
    • Técnica:            óleo sobre lenzo
    • Estilo:               Romanticismo
    • Tamaño:          268 x 314 cm
    • Localización:    Museo Nacional del Prado (Madrid)

    Este cadro é un dos dous cadros que pintou Francisco de Goya en 1814 para commemorar a data do alzamento do pobo de Madrid contra os franceses que tivo lugar o 2 de maio de 1808,no contexto da Guerra da Independecia Española (1808-1814).O outro cadro é "El dos de mayo de 1808" ou "La lucha con los mamelucos",que tamén está no Museo do Prado.Nos dous cadros Goya escolleu dous temas que se complementan visualmente: o violento ataque do pobo de Madrid as tropas francesas na mañana do 2 de maio e a conseguinte represalia do exército francés.


    Para o cadro "O 3 de maio en Madrid", Goya escolleu as execucións levadas a cabo polo exército francés durante a noite e a chuviosa madrugada do 3 de maio,o cal confírelle a escena un maior dramatismo.



    Auguste Renoir (1841-1919)

    Baile no Moulin de la Galette



    Por Sofía Candal Castro




    • Título:              Bal du moulin de la Galette
    • Ano:                 1876
    • Técnica:            óleo sobre lenzo
    • Estilo:               Impresionismo
    • Tamaño:          131.5 x 176.5 cm
    • Localización:    Musée d'Orsay (París)

    Esta obra foi presentada na exposición do grupo impresionista de 1877,e é unha das obras mestras dos principios do impresionismo.Aínda que Auguste Renoir representou a algúns dos seus amigos, centrouse sobre todo en reflexar a atmósfera vibrante e alegre deste locar popular de Montmartre,en París.



    Vincent van Gogh (1853-1890)

    A noite estrelada



    Por Matías Candal Castro




    • Título:             De sterrennacht
    • Ano:                1889 
    • Técnica:           óleo sobre lenzo
    • Estilo:              Postimpresionismo
    • Tamaño:         73.7 x 92.1 cm
    • Localización:   MoMa (Nova York)


    A noite estrelada está considerada a obra mestra do pintor neerlandés Vincent van Gogh, e é tamén un dos cadros máis famosos da pintura occidental. .

    Van Gogh pintou ao lango da súa carreira tanto cipreses como estrelas,de marcado carácter simbólico,pero esta obra é posiblemente a que mellor transmite o seu estilo.Él dixo: "Quero chegar ao punto no que a xente diga do mei traballo: 'este home sente profundamente'.E sin dúbida este cadro nos fai sentir profundamente.


    Auguste Rodin (1840-1917)

    O Pensador


    Por Oriol Cava Dekker




    • Título:             Le Penseur
    • Ano:                1904 (concepción no 1903)
    • Técnica:           escultura en bronce
    • Estilo:              Neoclasicismo
    • Tamaño:         189 x 98 x 140 cm
    • Localización:   Musée Rodin (París)


    Esta escultura creouse no 1880 no seu tamaño orixinal, uns 70 cm, para decorar o tímpano de La Porte de l’Enfer (A Porta do Infierno),obra tamén de Auguste Rodin. O Pensador titulábase entón Le Poète (O Poeta) e representaba a Dante, o autor da Divina Comedia.Dante foi quen inspirou A Porta, inclinado cara diante para observar os círculos do Infierno, meditando sobre a súa obra.

    Á vez que mantén a súa ubicación no conxunto monumental de A Porta, O Pensador foi mostrado por separado, a partires de 1888, convertíndose de este modo nunha obra autónoma. Ampliado nn 1904, tomou unha dimensión monumental que incrementou todavía máis a súa popularidade. Esta imaxe dun home inmerso nas súas reflexións, pero cuio corpo suxire unha gran capacidade de acción, convertiuse nunha das esculturas máis famosas de todos os tempos.



    Gustav Klimt

     (1862-1918)

    O Beso (Amantes)



    Por Xoel Lozano Romero




     
     
     
    • Título:               Der Kuss (Liebespaar)
    • Ano:                  1907/08
    • Técnica:             óleo sobre lenzo
    • Estilo:                Secesión Vienesa (Modernismo)
    • Tamaño:          180 x 180 cm
    • Localización:    Galería Belvedere (Viena)


    O Beso é o cadro austríaco máis famoso e tamén a obra máis icónica de Gustav Klimt. Pintouna na cúspide da súa "época dourada", cando o artista desenvolveu unha nova técnica incorporando pan de ouro as súas obras.

    Este cadro é unha afirmación alegórica do amor situándoo no corazón da existencia humana.Reatra a un home e unha muller que se abrazan nun campo de frores brilantes.Revestidos con patróns constrastantes e predominantemente compostos por formas douradas,plasman o enfoque decorativo da fase dourada de Klimt.




    Salvador Dalí

     (1904-1989)

    A persistencia da memoria


    Por Nerea Lois Otero




     
     
     
    •  Título:            La persistance de la mémorie (La persistencia de la                                        memoria)
    •  Ano:               1931
    •  Técnica:          óleo sobre tela
    •  Estilo:             Surrealismo
    •  Tamaño:        24.1 x 33 cm
    •  Localización:  MoMA (Nova York)


    Este mítico cadro de reloxos brandos é unhos dos máis famosos de Salvador Dalí e unha das estrelas do Museo de Arte Moderno (MoMa) de Nova York.

    Segundo o propio Dalí,que tiña 28 anos cando o pintou,inspurouse en dúas cousas para este cadro: os quesos camembert e a teoría das relatividade de Albert Einstein. Según parece,os reloxos derritíndosde son un símbolo inconscioente da relatividade do espazo e do tempo.A técnica academica de Dali fai que este cadro parezca un soño de verdade.Sabía facer o que él chamou "fotografías de soños pintadas a man".



    Edward Hopper (1882 -1967)

    Noctámbulos


    Por David Urzeda Sanches






    •  Título:              Nighthawks
    •  Ano:                 1942
    •  Estilo:               Realismo
    •  Técnica:            Óleo sobre lenzo
    •  Tamaño:          84,1 × 152,4 cm
    •  Localización:    The Art Institute of Chicago (Estados Unidos)



    Nighthawks (1942) (término coloquial para "noctámbulos" en inglés norteamericano) é un cadro do pintor estadounidense Edward Hopper . Non só é a pintura máis famosa deste artista, senón tamén unha das máis recoñecibles da arte estadounidense.

    Noctámbulos amosa unha escena que para moitos reflexa a soidade da vida urbana moderna,un tema polo demáis común na obra de Hopper.E o propio artista admitiu que neste cadro "probablemente estaba pintado de forma insconciente a soidade dunha grande cidade".



    Ives Klein

     (1928-1962)

    Azul Monocromo



    Por Adam Bello Talhi









    •  Título:           Blue Monochrome
    •  Ano:              1961
    • Técnica:       pigmento seco en acetato de polivinilo sobre táboa                
    •  Estilo:             Novo realismo
    •  Tamaño:        195,1 x 140 cm
    •  Localización:  MoMA (Nova York)

    Este cadro do artista francés Yves Klein está completamente consagrado a unha cor. É o Azul Klein,coñecido en todo o mundo como International Klein Blue (IKB).

    O IKB é unha cor dun azul puro e moi intenso baseado no azul ultramar.Dalgunha maneira,este azul hipnótico e profundo incita ao espectador a mergullarse nel completamente.




    René Magritte (1898-1967)

    O fillo do home



    Por Anxo Fraga Barbeito








    •  Título:              Le Fils de l'Homme
    •  Ano:                 1964
    •  Técnica:            óleo sobre lenzo
    •  Estilo:                Surrealismo
    •  Tamaño:          116 x 89 cm
    •  Localización:    Colección particular


    O pintor surrealista belga René Magritte é coñecido polas súas obras misteriosas e desconcertantes que fan que os espectadores cuestionen a súa comprensión da realidade. Entre a súa impresionante obra, "O fillo do Home" é probablemente a máis recoñecible e enigmática de todas, e se erixe como unha das obras maestras perdurables de Magritte celebrada pola súa icónica imaxinería. A pesar de que pediúselle un autorretrato, Magritte pintou neste cadro a un home coa súa faciana oculta por unha mazá, representándose a sí mismo entre nubes sombrías, indicando turbulencias persoais.Este cadro inspirou numerosas interpretacións e homenaxes na cultura popular, cautivando a audiencias de todo o mundo.



    José Castiñeiras (1941)

    Estatua de María Pita

    Por Darío Fariña Viña



    • Ano:                 1998
    • Técnica:            escultura en bronce
    • Estilo:               Neoclasicismo
    • Tamaño:          9.31 m (altura total)
    • Localización:    Praza de María Pita (A Coruña)

    Este monumento en honor a heroína galega María Pita atópase na Praza de María Pita de A Coruña, frente ao Concello,e sen dúbida é un dos emblemas da cidade herculina. 




    Entradas populares de este blog

    DIEZ GRANDES TEATROS DE ESPAÑA (3º ESO Curso 24/25)

    QUINCE NOMES DE MULLER (2º ESO Curso 22/23)